سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاندیداهای ریاست جمهوری این 4 شرط را در خود میبینند؟

کاندیداهای ریاست جمهوری این 4 شرط را در خود می‌بینند؟

اگر بنا باشد که این اسامی رسمی و برخی گمانه زنیها را لیست کنیم قطعا عدد کاندیداها به بالای 10 می رسد و این موضوع یعنی خیلی ها خود را شایسته حضور در کسوت ریاست جمهور ایران می دانند؛



گروه سیاسی فاطرنیوز: سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در روز گذشته را باید فتح بابی درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دانست؛ از این منظر که علی رغم شروع فعالیت برخی کاندیداهای انتخاباتی از ماهها قبل، معظم له تاکنون با این صراحت به مبحث انتخابات ورود نکرده بودند و روز گذشته ذهنها را به چند نکته اساسی معطوف کردند.

اگر بخواهیم دونکته اساسی از این سخنان برداشت کنیم باید به اهداف پیدا و پنهان دشمن در انتخابات ایران و مولفه ها و مشخصه های رییس جمهور آینده اشاره کرد.

اگر اخبار چند ماه اخیر را در رسانه ها رصد کنیم به اسامی مختلفی بر می خوریم که یا خودشان و یا نزدیکانشان خبر از کاندیداتوریشان در انتخابات آینده داده اند.

اگر بنا باشد که این اسامی رسمی و برخی گمانه زنیها را لیست کنیم قطعا عدد کاندیداها به بالای 10 می رسد و این موضوع یعنی خیلی ها خود را شایسته حضور در کسوت ریاست جمهور ایران می دانند؛ و این شایستگی یعنی اینکه شانه های خود را برای حمل چنین بار سنگینی و با توجه به شرایط حساس کشور و جهان محکم و قدرتمند یافته اند.

رهبر معظم انقلاب در روز گذشته به درستی بر این نکته انگشت گذاشتند که کار اجرا بسیار سنگین است و افرادی که قصد حضور در این عرصه را دارند باید در این مورد دقت کنند.

ایشان فرمودند:” اداره‌ى مملکت و کار اجرائى، کار کوچکى نیست. کارهاى بزرگ و بارهاى سنگینى بر دوش مجریان سطوح بالاست. ممکن است کسانى که در سطوح دیگرى کار می کنند، ابعاد این سنگینى را هم بعضاً تشخیص ندهند که چقدر این بار سنگین است. آن کسانى که وارد میدان می شوند، باید کسانى باشند که در خود توانائىِ کشیدن این بار را بیابند؛ صلاحیتهائى را هم که در قانون اساسى است و شوراى محترم نگهبان بر روى آنها تکیه خواهد کرد، در خودشان ملاحظه کنند و واقعاً وابسته و دلبسته‌ى به نظام و قانون اساسى باشند؛ بخواهند قانون اساسى را اجرا کنند؛ چون رئیس جمهور سوگند می خورد که قانون اساسى را اجرا کند؛ قسم دروغ که نمی شود خورد. کسانى که این را احساس می کنند، در آن میدان مى‌آیند.”

از این جملات می توان ملاکی برای ورود در عرصه انتخابات برداشت کرد که شامل موارد زیر می شود:

1- توانایی به دوش کشیدن بار اجرایی کشور

2- دارا بودن صلاحیت های مد نظر قانون اساسی و شورای نگهبان

3- دلبستگی و وابستگی به نظام و قانون اساسی

4- تعهد به اجرای کامل قانون اساسی

لذا به نظر می رسد همه کسانی که اعلام کرده اند و یا در ذهن قصد حضور در انتخابات سال آینده را دارند باید بار دیگر این 4 ملاک را در خود بررسی کنند و ببینند که آیا فرد دیگری نیست که دارای شایستگی بیشتری برای کاندیداتوری باشد؟ که به نظر می رسد بسیاری از افراد اگر منصفانه این شرایط را در خود بررسی کنند به نتایج دیگری می رسند و شرایط را برای حضور بهترین ها فراهم می کنند.

 منبع فاطر نیوز




ادامه مطلب

[ جمعه 91/10/22 ] [ 12:39 عصر ] [ parsinews ]