سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تازهترین اظهار نظر انتخاباتی رفسنجانی

در دیدار جمعی از دانشجویان مطرح شد
تازه‌ترین اظهار نظر انتخاباتی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز رضایت از شرایط موجود، اعلام کرد: ضمن احترامی که برای کاندیداها قائلم، به دکتر حسن روحانی رأی می‌دهم.

خبرگزاری فارس: تازه‌ترین اظهار نظر انتخاباتی رفسنجانی

به گزارش خبرگزاری فارس، اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از جوانان فعال دانشجویی از تهران، قم و دیگر استان‌های کشور با تاکید بر شور و نشاط جوانی در عمل و ادبیات حماسی در جوانان کشور گفت: موقعیت کنونی جمهوری اسلامی ایران خطیر است.

وی افزود: باید افرادی در مصدر امور قرار گیرند که بتوانند خواسته‌های جوانان را درک کرده و کشورمان را به موقعیت واقعی خود برگرداند نه اینکه به دلیل بی تدبیری و افراط گرایی زمینه تهدید و تحریم‌های بیشتر دشمنان را فراهم کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توجه ویژه دین مبین اسلام به عقلانیت، تفکر و آزادی بیان و گفت‌وگو که پیامبر بزرگ اسلام الگوی این رفتار در عصر خود بودند، گفت: لازمه، اقناع مردم به ویژه جوانان مذاکره مشورت و تعامل با تمام گروه‌های عضو خانواده انقلاب است.

هاشمی رفسنجانی با استناد به آیه‌های سوره آل عمران در خصوص مباهله که خداوند می فرماید "استدلال های خود را با دیگران در میان بگذارید و اگر نپذیرفتند مباهله کنید"، افزود: این نشان عظمت پیامبر اسلام است که در عین حقانیت، منطق مذاکره و گفت‌و‌‌گو را برای ترویج و معرفی اصول دین مبین اسلام به‌کار می گیرد و در شرایط امروز نیز همین روش باید الگو و سرمشق مسئولان کشور باشد.

وی افراط‌گرایی را بدترین آفت برای جوامع بشری توصیف کرد و ادامه داد: از ابتدای مبارزه تاکنون از افراط و تفریط حذر داشته‌ام و سعی کرده‌ام همیشه در خط اعتدال و منطق قدم برداشته تا دچار نقصان نشویم.

وی در تشریح دلایل حضور خود در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: بنده واقعا تصمیمی برای حضور نداشتم ولی وقتی با تقاضاهای جمع کثیری از جوانان و قشرهای مختلف مردم و علما و مراجع مواجه شدم با یک کلمه‌ای که در جواب آنان اظهار داشتم که نمی‌گویم نمی‌آیم ولوله‌ای در محافل افراطیون ایجاد کرد و هجمه‌های خود علیه بنده را با توسل به هر شیوه‌ای تشدید کردند.

هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: در نهایت به دلیل اینکه نمی خواستم مستبد به رای باشم، تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم.

وی با بیان اینکه اکنون از شرایط به وجود آمده راضی هستم گفت: تنها دلیلی که باعث حضور بنده شد و آن را نیز قبل از ثبت‌نام خدمت رهبری معظم انقلاب گفتم خلق حماسه سیاسی مورد نظر ایشان بود.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش داد: "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تحمل بداخلاقی ها و تخریبهایی که طی سال‌های گذشته تاکنون از سوی افراطیون بی ریشه متوجه وی بوده است"، گفت: البته مرز نقادی و انتقاد سازنده از تخریب جداست و بنده در این سال‌ها سعی کرده‌ام بر اساس اخلاق اسلامی صبر و تحمل را پیشه خود کنم که به لطف خداوند تاکنون در این مسیر قدم گذاشته‌ام.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی در خصوص علت عدم احراز صلاحیتش گفت: با توجه به شور و نشاطی که در سراسر کشور پس از اعلام حضورم در انتخابات ایجاد شد و از آنجا که در مسیر تایید صلاحیت بنده نیز بهانه و مشکلی نبود، یک مقام ارشد امنیتی برخلاف عرف و قانون، شخصا در جلسه بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان حضور یافت.

هاشمی رفسنجانی مدعی شد: حضور وی ابتدا مورد اعتراض برخی از اعضای شورای نگهبان قرار گرفت و نهایتا به اعضای شورای نگهبان گفت که حضور هاشمی در انتخابات می تواند موجب پیروزی قاطع و با رای بالای مردم شود که با راه و رسم آنها سازگار نیست و لذا این شورا را متقاعد کرد که به بهانه شرایط جسمی رای به عدم احراز صلاحیت بنده دهند.

وی ادامه داد: البته برغم اطلاع کافی از موانع ایجاد شده و مباحث انجام شده در محافل مختلف علیه بنده به ویژه در شورای نگهبان، هیچ وقت به خاطر مصالح نظام اسلامی نخواسته‌ام با اختلاف و دعواهای سیاسی وحدت جامعه مخدوش شود ولی برخی واقعیت‌ها باید در تاریخ ثبت شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به سابقه دعوت خود از ناطق نوری برای پذیرفتن کاندیداتوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: پس از اینکه ایشان دعوت بنده را نپذیرفت مشترکا به آقای روحانی پیشنهاد کردیم که ایشان به صورت مشروط پیشنهاد مارا پذیرفت.

هاشمی رفسنجانی با تجلیل و قدردانی از شخصیت علمی و متعهد محمدرضا عارف، اعلام انصراف او را تصمیمی بزرگ و ارزشمند خواند و گفت: دکتر عارف یکی از عالم‌ترین شخصیت‌های دانشگاهی در رشته خود بوده و شخصیت متعهد و با اخلاقی است.

وی افزود: آقای دکتر عارف برای جلوگیری از تفرقه، این مسیر را انتخاب کرد چرا که ایشان از ابتدا نیز برای هوا و هوس قدم در این میدان نگذاشته بود و شخصیتی نجیب و با اصالت و متدین دارد.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: نهایتا حجت‌الاسلام خاتمی که ایشان نیز ساعت‌ها مشورت و افکارسنجی و نشست با مشاوران داشت به دکتر عارف پیشنهاد انصراف داد که در نهایت آقای عارف نیز در کمال فروتنی آن را پذیرفت.

وی شرکت در انتخابات را اصلی مهم و ضروری دانست و ضمن دعوت از همه مردم برای حضور پر شور در پای صندوق های رای افزود: آقای دکتر حسن روحانی با مشورت بنده قدم در راه انتخابات گذاشت و با احترامی که برای کاندیداهای دیگر قائلم به دکتر روحانی رای می دهم و ایشان را برای تصدی قوه مجریه مناسب‌تر می دانم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدانید که رای اظهار عقیده بسیار مهمی است که نباید آن را کوچک شمرد و باید به دور از هر گونه تعصب و افراط باشد چرا که در آینده نزد خداوند و مردم باید پاسخگو باشیم.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: تفکرات و عقاید آقای روحانی برای همه مشخص شده است و امیدوارم حماسه سیاسی مورد نظر رهبری با تدبیر مسئولان و امانت‌داری صحیح آنها اتفاق بیافتد.

در ابتدای این دیدار، تنی چند از دانشجویان به نمایندگی از حضار، با بیان دغدغه‌ها و مشکلات جامعه به ویژه جوانان خواستار رهنمودهای هاشمی رفسنجانی در خصوص مسائل مطروحه و به ویژه انتخابات شدند.

منبع :خبرگزاری فارس




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 92/3/22 ] [ 12:47 صبح ] [ parsinews ]