سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتیاد و بیماریهای جنسی در کمین مردان مطلقه،

اعتیاد و بیمار‌ی‌های جنسی در کمین مردان مطلقه، مردان از اثرات طلاق بیشتر تاثیر می‌گیرند یا زنان؟

بارها شنیده‌ و خوانده‌ایم که طلاق رفتارها و زندگی اجتماعی زنان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و همچنین بارها درباره اثرات مخرب طلاق بر کودکان و ابعاد مخربش بر آینده آنان مطالبی شنیده یا خوانده‌ایم، اما در این میان مردها حلقه گم‌شده‌ای هستند که هیچ‌گاه از آنان در این ارتباط صحبتی به میان نمی‌آید یا کمتر سخنی در این مورد شنیده شده ‌است. روان‌شناسان بارها به این نکته اشاره کرده‌اند که طلاق تنها زمینه‌ساز جدایی و دوری زوج‌ها از یکدیگر نیست، بلکه اثرات روحی بسیار مخربی را برای هر دو طرف طلاق در پی دارد، اما هرگز به این موضوع نپرداخته‌اند که طلاق بیشتر بر کدام زوج تاثیر منفی می‌گذارد. پژوهشگران سوئدی در تحقیق جدیدی که روی یکصد هزار زن و مرد متارکه کرده در بیش از 35 کشور اروپایی، آمریکایی و آسیایی انجام داده‌اند، به این مهم دست یافته‌اند که پیامدهای نامطلوب طلاق بر مردان ‌24‌درصد بیشتر از زنان است.

ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[ یکشنبه 91/8/28 ] [ 10:15 عصر ] [ parsinews ]

چگونه طلا بخرید

 

نخستین تصویری که از طلا به ذهن می‌رسد رنگ آن است که معمولا با رنگ زرد و سفید تداعی می‌شود، اما در واقع طلا با یک سری فرآیندهای شیمیایی و ترکیب با دیگر فلزها و عملیات آبکاری در هر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و...) می‌تواند باشد، برای مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می‌آید.
[ پنج شنبه 91/8/25 ] [ 1:42 عصر ] [ parsinews ]

در بیانیه جمعیت ایثارگران در آستانه محرم تأکید شد

 


به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس متن بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در آستانه محرم به شرح زیر است:

«امروز به برکت عاشورا، نظام سلطه در جهان مجبور شد که اسلام راستین و ناب را در شکل حکومت اسلامی بپذیرد (مقام معظم رهبری)

طلیعه محرم دروازه‌ای است که ما را به رستاخیز عاشورا می‌خواند. رفتن با پای دل را می‌طلبد تا بتوان به شور و شعور آن حادثه یگانه عالم و عاشقان شیداییش نزدیک شد. عاشورا نماد و نمونه عاطفه و احساس بصیرت و معرفت، ایمان و عمل صالح در زندگی بشر است.

چشم‌ها و دل‌ها از چهره مبارک و منور سیدالشهداء امید و نور می‌گیرند و امروز حسین‌ابن علی(ع) می‌تواند دنیا را نجات بخشد. (مقام معظم رهبری)

آوردگاه کربلا، صف‌آرایی حق با تمام زیبایی‌هایش مقابل شیطان با تمام پستی‌هایش بود و ثمره آن درس‌ها و عبرت‌هایی است که نقشه راه برای عبور از فتنه‌ها و کمینگاه‌های اهل باطل را برای همیشه تاریخ پیش‌رو قرار می‌دهد؛ آیینه کربلا نمایشگر پیروزی مظلومین مجاهدی است که در دام معادله قلت و کثرت دنیایی گرفتار نیامده‌اند.

پای فشردن بر اصول و آرمان‌ها را با یقین بر مدد الهی که فرمود «کم من فنه قلیله غلبت فنه کثیره باذن الله» به پیش بردند و حاضر نشدند از اعتماد و آرمان‌هایشان بتراشند تا جلب رضایت حق‌ ستیزان فراهم شود. پیروان اسلام ناب محمدی و باورمندان مکتب تشیع با پرچم عاشورایی احدی الحسنیین در هیچ صحنه‌ای از تاریخ، مغلوب کفر و شرک و نفاق و استکبار و شیطان نیستند، پشتوانه قرآن و عترت در کنار شهادت‌طلبی و انتظار، انرژی بی‌زوالی را در وجود مبارزان و مجاهدان راه خدا قرار می‌دهد که در همیشه تاریخ پیروز میدان خواهند بود.

به بیان امام راحل «سیدالشهدا(ع) با همه اصحاب و عشیره‌اش قتل عام شدند لکن مکتبشان را جلو بردند سید اشهدا را کشتند اسلام ترقی‌اش بیشتر شد» و فرمایش مقام معظم رهبری « حادثه عاشورا در اوج قله فداکاری و شهادت باقی ماند و همچنان تا قیامت باقی خواهد ماند لایوم کیومک یا اباعبدالله» و میدان عملی که پیش رو ماست، پیروزی انقلاب اسلامی، مقاومت هشت ساله در دفاع مقدس و اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، غلبه بر فتنه 88 با خلق حماسه نه دی، پیروزی مقاومت حزب الله در جنگ 33 روزه، مقاومت مردم عراق برای بیرون کردن اشغالگران آمریکایی و موج بیداری جهان اسلام علیه استکبار آمریکا و صهیونیزم بین‌الملل که نشان داد « ان کید الشیطان کان ضعفا» جلوه‌هایی از تاثیر فرهنگ عاشورایی است که معمار بزرگ انقلاب اسلامی آن را در روزگار ما بر سر دست گرفت و همه مظلومین و مستضعفین عالم را در جبهه مقابل کفر و استکبار بسیج کرد.

بسیج جهان اسلام، بسیج مستضعفین عالم راهبردهای علمی در این رویارویی سرنوشت ساز است. استکبار آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل برای باقی ماندن در سنگرهای کلیدی مدیریت دنیا در کنار جنگ سخت، جنگ نرم را هم با بهره‌گیری از هنر و رسانه و امکانات شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی دنبال می‌کنند.

تغییر ساختار و رفتار، ترجمانی از براندازی است که آنها در موج جدید تهاجم خود با افزودن بر تهدیدها و تحریم‌ها دنبال می‌کنند؛ بازخوانی آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، گردآمدن بر محور ولایت، تاکید بر وحدت کلمه، دیدن استیصال استکبار آمریکا، صهیونیسم و هم‌پیمانانشان در حل مسائل داخلی و توجه به پیشرفت‌های به دست آمده در کشورمان با اعتماد و اتکال به مدد الهی، چشم‌انداز امیدبخشی را برای میدان‌داری پرچم‌داران ایمان، اخلاق، عدالت بر پایه اسلام ناب محمدی نوید می‌دهد؛ ان‌شاءالله.»

منبع » خبرگزاری فارس

 




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 91/8/25 ] [ 1:38 عصر ] [ parsinews ]

واکنش هاشمیرفسنجانی به نامزدیاش در انتخابات

 

خوشبختانه در کشور قحط‌‌ الرجال نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به درخواست‌هایی برای حضور بیشتر در صحنه سیاسی و انتخابات آینده، گفت: خوشبختانه در کشور قحط‌الرجال نیست.

خبرگزاری فارس: خوشبختانه در کشور قحط‌‌ الرجال نیست


به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای کانون نمایندگان ادوار غرب کشور در مجلس شورای اسلامی، سخنان نمایندگان مردم را برآمده از درد و نیاز جامعه و ضروریات حاکم بر کشور خواند و با اشاره به معضلات کشور، اظهار داشت: نباید اجازه داد اوضاع جامعه اسلامی به جایی برسد که دوستان انقلاب دل‌خون و دشمنان کشور شاد و امیدوار شوند.

وی با توجه به مشکلات کشور در عرصه‌های سیاست داخلی، خارجی، اخلاقیّات، اعتقادات و وضع معیشت مردم، گفت: بعد از پایان جنگ تحمیلی و شروع بازسازی کشور، علیرغم وجود خرابی‌های بسیار، کسری بودجه 51 درصدی و دشمنی‌های خارجی، اتحاد و همدلی مردم، اخلاق، صبر و وفاداری آحاد جامعه و وحدت دلسوزان و نیروهای انقلاب از همه سلایق، سرمایه عظیم کشور برای سازندگی ایران اسلامی بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، تفرقه، پراکندگی و بدبینی را آفت یک جامعه پویا و در حال رشد خواند و با اشاره به وجود ساختارها و بنیان‌های محکم و خوب به جا مانده از دولت‌های پس از جنگ، یادآور شد: اگر چه امروز کارها سخت شده، اما می‌توان با بازسازی سرمایه‌های اجتماعی کشور، در پیش گرفتن عقلانیت و مدیریت صحیح در سطح داخلی و بین‌المللی و ایجاد وفاق و ائتلاف بین نیروهای وفادار به نظام از سلایق و جناح‌های گوناگون به سرعت کاستی‌ها و ضعف را تبدیل به کارآمدی و رشد و توسعه کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت وحدت ملی را بر پایه حضور نیروهای وفادار و کارآمد جناح‌ها و سلایق گوناگون و تحت حمایت رهبری معظم انقلاب ممکن دانست و تصریح کرد: موضوع وحدت ملی با شانتاژهای جاهلانه یا مغرضانه مورد هجمه تندروها قرار می‌گیرد در صورتی که منظور، تشکیل دولت وحدت ملی است که می‌تواند گره‌گشای مشکلات و معضلات کنونی جامعه باشد.

وی افزود: انتخابات آزاد، قانونی و فراگیر، مهمترین نمود و تجلّی مشارکت مردم در اداره کشور است و همین امر زمینه حضور سلایق گوناگون در مجلس، دولت و سایر ارکان نظام را فراهم می‌کند.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه در حال حاضر مردم و مسئولان لزوم وحدت و یکپارچگی را بیش از همیشه احساس می‌کنند، در پیش گرفتن سیاست خارجی معقول و منطقی با اصرار بر احقاق حقوق حقه جمهوری اسلامی را یکی دیگر از نیازهای کنونی ایران اسلامی خواند و گفت: آنچه که موجب اقتدار و عظمت ملت ایران در قبال دشمنان ریز و درشت خارجی است، وحدت و اتفاق مردم و مسئولان است و تفرقه و تشتّت، مانند خوره به کشور از داخل لطمه می‌زند.

وی در ادامه در پاسخ به درخواست‌های حاضرین جلسه برای حضور بیشتر در صحنه سیاسی و نیز انتخابات آینده، به وجود نیروهای دلسوز، کارآمد و توانمند که می‌توانند بار مدیریت صحیح کشور را به عهده گیرند، اشاره و تأکید کرد: خوشبختانه در کشور قحط‌الرجال نیست و امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش رود که عرصه ورود و فعالیت نیروهای دلسوز، فعال و لایق در کشور فراهم شود. زیرا در شرایط کنونی هر کس دلش برای انقلاب و نظام اسلامی می‌سوزد، باید اشتباهات را شناسایی و برای جبرانش تلاش کند.

رئیس مجمع تشخیص با اشاره به حضور 60 ساله خود در عرصه مبارزه و انقلاب و نظام اسلامی تصریح کرد: در تمام این مدت هیچ چیزی را برای خود نخواسته‌ام و هر آنچه خواسته و تلاش کرده‌ام برای خدمت به انقلاب، نظام و مردم وفادار ایران بوده و تا پایان عمر هم از تلاش برای خدمت و اصلاح امور دست بر نخواهم داشت.

در ابتدای این دیدار آقایان حشمتیان، داریوش قنبری، احد طهان، کریمان، سیدمحمد تویسرکانی، محمدعلی کریمی، حاصل راسه، علی ططری (فرزند مرحوم اسماعیل ططری)، علی‌اکبر متین، حسنی، محمدیان، یعقوبی، ساداتیان و محمد محمدرضایی در سخنان خود محورهای ذیل را بیان کردند:

- درخواست با اتفاق جمع حاضر برای کمک آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای برون‌رفت از مشکلات کشور

- لزوم تلاش برای دور ساختن کشور از کید دشمنان و مخاطرات خارجی

- لزوم تشکیل کمیته‌های گوناگون از نخبگان و استفاده از تجربیات و توانمندی آنان برای حل مشکلات کشور

- کشور بزرگ، مستعد و توانمند، به مدیریت بزرگ و کارآمد نیز نیاز دارد

- لزوم برقراری عدالت قومیّتی و استفاده از توانمندی اقوام و اهالی مذاهب گوناگون در اداره کشو

- حفظ انقلاب همانند پیروزی آن تنها با حمایت مردم و احترام به آنان امکان‌پذیر است

- لزوم ارائه تفسیری رحمانی از دین و نظام اسلامی در داخل و سطح بین‌الملل

- لزوم بازسازی سرمایه‌های اجتماعی برای بهره‌برداری بهتر از امکانات و استعدادهای جامعه

- تشکر از خدمات و اقدامات دولت سازندگی برای بازسازی مناطق جنگ‌زده کشور و عمران و آبادی فراوان

- تحت‌الشعاع قرار گرفتن مسائل و معضلات اجتماعی با برجسته شدن مسائل اقتصادی و سیاسی

- نگرانی از سست شدن اعتقادات و ارزش‌ها نزد جوانان

- لزوم حضور و مشارکت گرایش‌ها و سلایق گوناگون در عرصه سیاسی و انتخاباتی کشور

- تکاپوهای اجتماعی نشان‌دهنده امیدوار بودن جامعه به اصلاح امور است.

منبع خبرگزاری فارس

 

 




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 91/8/25 ] [ 1:36 عصر ] [ parsinews ]

سریال جدید «مهران مدیری» +عکس

 

مهران مدیری در حالی سریال جدید خود را کلید زده که خود نقش اول آن را ایفا می‌کند.
سریال «ویلای من» به کارگردانی مهران مدیری و سرمایه‌گذاری مؤسسه فرهنگی «گلرنگ رسانه» عصر روز شنبه 20 آبان‌ماه در منطقه ازگل کلید ‌خورد.

 
سریال جدید «مهران مدیری»

در افتتاحیه این سریال که برای توزیع در شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود، مهران مدیری در سخنانی با اشاره به لوکیشن سریال گفت: این محل یک ویلای متروکه با دیوارهای سفید بود که ما ظرف دو هفته، سه شیفت روی آن کار کردیم تا همه چیز آماده شود و به امید خدا، امروز ضبط سریال ویلای من آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: من نقش اصلی این سریال را به عهده دارم و از همان قسمت اول نیز در آن حضور خواهم داشت.

بازیگرانی نظیر سیامک انصاری، برزو ارجمند، عارف لرستانی، علی لک پوریان، هادی کاظمی، الیکا عبدالرزاقی و... در این سریال بازی خواهند داشت.

بازیگران جدیدی از جمله آتنه فقیه نصیری، کمند امیرسلیمانی، رابعه اسکویی و ... به این گروه پیوسته‌اند.

فیلمنامه این سریال را خشایار الوند و امیر مهدی ژوله در دست نگارش دارند و قرار است توزیع آن پس از تصویربرداری قسمت‌های نخست، به شکل کاملاً منظم و گسترده و با اطلاع‌رسانی «گلرنگ رسانه» آغاز شود.

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 91/8/24 ] [ 12:53 عصر ] [ parsinews ]

فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛

فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛
مداحان،مطالبی ارایه کنند که ایمان مخاطبان را افزایش دهد
 

حضرت آیت الله خامنه ای به مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) سفارش کردند تا نیاز روز جامعه اسلامی را درنظر گرفته و مطالبی ارایه دهند که اعتقاد و ایمان مخاطبان را محکم کند.

 

مداحی شما هر چه هنرمندانه تر باشد، از ابزار هنر، از صوت خوش، حنجره خوب برخوردار باشد، بهتر است و هر چه محتوا - آنچه که می خوانیم - آموزنده تر باشد، برای مخاطب قابل فهم تر باشد، درس آموزتر باشد، از جهت مدیریت فکریِ مخاطبتان تازه تر و با طراوت تر باشد، ارزشش بیشتر است، البته با توجه به اینکه چهارچوب تعالیم و معارف اهل بیت(ع) باشد.

لذا بازی کردن با مساله مداحی سزاوار نیست. مداحی را به صورت یک کار صرفا سطحی، شکلی، ظاهری در آوردن، آن را عبارت اخرای تقلید از یک کار مبتذل غربی قرار دادن، هیچ جائز نیست. این را توجه بکنند، به خصوص جوان ها که توی این صراط وارد می شوند.

هیچ اشکالی ندارد که از شعری با زبان مردم استفاده شود، لیکن با مضمون درست، با مضمون صحیح. اگر چنانچه مداح و خواننده ما و ستایش گر اهل بیت(ع) از کسانی که خودشان غرق در حیرت و بدبختی اند - وادی هنری غرب، به خصوص هنر موسیقی شان که به ابتذال کشانده شده - و در وادی حیرت و سردرگمی شیطانی و نه حیرت رحمانی هستند،این کار شریف و پاکیزه و مقدس را الگوگیری کرد، این کار ناسزاوار است؛ کار ناشایستی است.

نکته دیگری که این را هم ما دائما تذکر داده ایم، باز هم عرض می کنیم، این است که محتواها را محتوایی قرار بدهید که مخاطب شما استفاده کند؛ یا یک منقبت قابل فهمی، یا یک فضیلت برانگیزاننده ای از اهل بیت(ع) باشد که اعتقاد و ایمان انسان را محکم کند.

شما ببینید مداحان اهل بیت(ع) در دوران حیات معصومین(ع) بر روی چه چیزهایی تکیه می کردند. شعر دعبل، شعر کمیت، شعر فرزدق - این شعرهایی که ائمه (ع) اینها را تشویق کردند- بر روی چه چیزهایی تکیه می کردند. شما نگاه کنید ببینید محتوای این اشعار، یا عبارت است از اثبات حقانیت اهل بیت(ع) با دلیل،با استدلال - استدلالی که در کسوت زیبا و لطیف شعر خودش را نشان می دهد.

شعر دعبل را نگاه کنید - یا بیان فضایل اهل بیت (ع)؛ همینی که امروز در شعر این خوانندگان عزیز ما هم چند بار تکرار شد،اشاره به ماجرای هل اتی، اشاره به ماجرای مباهله، اشاره به تعبیرات پیامبر مکرم(ص) نسبت به فاطمه زهرا (س)، یا بیان درس هایی که از زندگی آن بزرگواران می شود گرفت که نمونه شیرینِ کاملِ نزدیک به زمانِ خودمان، شعرهایی است که در دوره انقلاب - دوره اوج نهضت در سال 56 و 57 - در محرم، دسته جات سینه زنی، به ابتکار خودِ مداحان، خود مرثیه سرایان، خود را نشان داد.

دسته سینه زنی توی بازار، توی خیابان سینه می زد، نوحه می خواند، لیکن هر کسی می شنید، می فهمید که امروز باید چه کار کند؛ امروز باید در کدام جهت حرکت کند.

وقتی شما این هنر را - هنر صوت و لحن و آهنگ و شعر را که کار شما مجموعه ای از چندین هنر است- در خدمت این معانی قرار دهید که یا اثبات حقانیت اهل بیت(ع) را می کند، یا فضائل و مناقب اهل بیت(ع) را می گوید که دل شنونده را روشن می کند، یا معارف اهل بیت(ع) را تفهیم می کند و راه زندگی را برای مخاطب شما روشن می کند، آن وقت این بالاترین ارزش را پیدا می کند؛ آن وقت یک برنامه مداحی شما به قدر چند ساعت سخنرانی و درس استدلالی ارزش پیدا می کند.

... شما جوان هایی که اهل خواندن و سرودن و بیان کردن و برنامه اجرا کردن هستید، به نیاز امروز جامعه اسلامی نگاه کنید،ببینید چقدر ملت ما، جوان ها و جامعه ما در کشاکش طوفان های گوناگون تهاجم سیاسی و فرهنگی و انواع و اقسام تلقینات و تبلیغات، به نگاه نو، به روحیه سرشار از امید، به دل لبالب از اطمینانِ به آینده، فهمیدن راه روشن احتیاج دارد.

این را همه باید انجام دهند؛ هر کسی به یک نحوی و شما می توانید سهم وافری در این زمینه داشته باشید.

** از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) (چهارم تیر سال 1387)




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 91/8/24 ] [ 12:33 عصر ] [ parsinews ]

یک فروند بالگرد حامل مصدومان سانحه رانندگی در مشهد سقوط کرد

 یک فروند بالگرد حامل مصدومان سانحه رانندگی در مشهد سقوط کرد ا

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سقوط یک فروند بالگرد متعلق به هوانیروز حامل مصدومان سانحه رانندگی در محور ملک‌آباد مشهد خبر داد.

 

رضا وفایی نژاد، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خبرنگار شبستان اظها ر کرد: تنها یک نفر از سرنشینان بالگرد سانحه دیده اورژانس مشهد زنده مانده است.


وی با اشاره به این مطلب که این حادثه صبح امروز(24آبان) در محور ملک‌آباد مشهد در حال انجام عملیات و انتقال مصدومان حادثه‌ رانندگی به بیمارستان سوانح طالقانی مشهد رخ داده است، گفت: این بالگرد در اجاره اورژانس به محل سانحه اعزام و در مسیر برگشت و اعزام مصدومین به بیمارستان طالقانی مشهد دچار سانحه شد و سقوط کرد.

وفایی نزاد به تعداد سرنشیبنان این بالگرد اشاره کرد و افزود: در این بالگرد 10 نفر شامل پنج نفر کادر درمانی و پروازی و پنج نفر مصدومین سانحه رانندگی حضور داشته اند.


وی به تعداد کشته شدگان این حادثه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این حادثه 9 نفر از سرنشینان بالگرد کشته و تنها یک نفر از مصدومان سانحه رانندگی زنده و حال وی نیز وخیم و در بیمارستان طالقانی مشهد در حال درمان است.

 

شنیده ها حاکی است که تاکنون مه آلود بودن هوا و برخورد این بالگرد با دکل فشار قوی برق به عنوان علت سقوط مطرح شده است، این مسئله در دست بررسی است.

منبع :خبرگزاری شبستان




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 91/8/24 ] [ 12:26 عصر ] [ parsinews ]

محرم فرصتی برای تمرین مقاومت در برابر یزیدیان زمان است

ا محرم فرصتی برای تمرین مقاومت در برابر یزیدیان زمان است ا

حبیبی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و تعظیم شعائر عاشورا گفت: محرم فرصتی برای تمرین مقاومت در برابر یزیدیان زمان است.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، محمد نبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، افزود: هدف از تهدید ها و تحریم های آمریکا بر سر میز مذاکره و سازش نشاندن ملت ایران است.

وی افزود: ملت ایران با الهام از قیام عاشورا در مقابل همه تهدیدها ایستاده است و این آرزو را در حد توهم به دل رهبران کاخ سفید خواهد نشاند و هرگز سر تسلیم در برابر ستمگران تاریخ معاصر فرود نخواهد آورد.

حبیبی تصریح کرد: هدف از قیام کربلا اصلاح امور امت اسلامی بود، اکنون ملت ایران در مسیر اصلاح خود و اصلاح امت اسلام قرار دارد و روز به روز در این راه پیشرفت می کند.

وی خطاب به مداحان، وعاظ و هیئت های مذهبی اظهار داشت : ما باید امروز مظلومیت ملت ایران و رهبری حسین گونه آن در صف بندی یزیدیان زمان را به رخ جهانیان بکشانیم . ما باید در محرم تمرین کنیم چگونه در صحنه حق و باطل حضور یابیم و در دفاع از حق مثل یاران امام حسین (ع) عمل کنیم .

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تجلیل از رزمندگان اسلام در برپایی رزمایش آسمان ولایت و نیز شلیک به پهباد آمریکایی در خلیج فارس بیان داشت: ما امروز باید از هوا، دریا و زمین آماده باشیم، اگر دشمن دیوانگی کرد در پاسخ به آن تردید نکنیم . شست وشوی روح و جان در مکتب عاشورا، تردید ها را زایل می کند و ایستادگی در راه انقلاب و اسلام و مقاومت در برابر دشمن در حفظ دین را به ما یاد می دهد.

حبیبی با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: دشمن اکنون در اتاق جنگ نرم درصدد است محاسبات ما را از مقاومت به سازش، از تدبیر به خروج، از عقلانیت و از پیشرفت به تداوم عقب ماندگی تاریخی بکشاند.

وی افزود:آنها می خواهند ما در برخورد با فتنه 88 و مدد به بیداری اسلامی در منطقه باز بمانیم؛ به همین دلیل موضوع سازش و مذاکره را می خواهند در درون تقویت کنند و جبهه مقاومت در برابر یزیدیان زمان را در هم شکنند، اما محرم و عاشورای امسال آورد گاهی است که همه نقشه ها و نیرنگ های نرم آنها را برباد خواهد داد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر بر ضرورت توجه بیشتر مردم و مسئولان به این امر حیاتی تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مصوبات مجلس در خصوص توقف مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و نیز تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر گفت: مجلس دغدغه معیشت مردم را دارد . دولت هم باید با اتخاذ تدابیر علمی و عملی همین دغدغه را داشته باشد تا یک آرامش نسبی در بازار در خصوص پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم ایجاد شود.

حبیبی ادامه داد : البته دولت در شش ماهه اول امسال، مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا نکرد و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نیز در مصاحبه خود اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را در برنامه سال 92 دیده و آن را اعلام کرده است اما مجلس هم از نظر همراهی با دولت و هم از نظر اطمینان از این امر آن را تصویب کرد تا امسال یک شوک دیگر به قیمت ها وارد نشود .

وی افزود: ارزش پول به شدت کاهش یافته است. گرانی و تورم به دهک های پایین فشار می آورد، طبیعی است باید فکری برای آنها کرد لذا تصویب یک فوریت تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر یک گام به جلو است .

وی همچنین در مورد تصمیم گیری دولت در خصوص نرخ ارز و نیز تصمیمات در مورد ممنوعیت ورود کالا یا صدور کالا به خارج بیان داشت: تلاشهایی را که دولت برا ی حمایت از تولید ملی می کند قابل تقدیر است اما برای اینکه این تصمیم ها درست و کارشناسی باشد باید از تجربیات بخش های تخصصی غیر دولتی هم در این تصمیم ها استفاده کرد تا خدای ناکرده آسیبی به تولید ملی وارد نشود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خطاب به مسئولین دولتی تاکید کرد : 8 ماه از سال 91 گذشته است، دولت باید یک تحرک مشهود در حمایت از تولید ملی داشته باشد .

حبیبی همچنین با اشاره به قرائت تفریغ بودجه در مجلس اظهار داشت: بنا به گزارش تفریغ بودجه سال 89 شصت و پنج درصد موارد احکام ماده واحده به طور کامل رعایت نشده است. این حکایت از یک بی انضباطی مالی در بدنه دستگاهای اجرایی و بنگاههای اقتصادی دولت دارد .

وی در ادامه گفت: چند گله از مجلس محترم در این باره وجود دارد، اولا تفریغ بودجه وفق اصل 55 قانون اساسی باید به مجلس مثل لایحه بودجه تسلیم شود که این امر علی رغم اصلاح آئین نامه در این مورد انجام شده است.

وی افزود: قرائت تفریغ 89 درمجلس در حالی که مجلس و دولت درتدارک بودجه سال 92 هستند چه فایده ای دارد و از آن برای اصلاح اعداد و ارقام بودجه سال92 چگونه می شود استفاده کرد.

حبیبی تصریح کرد: سوم اینکه 8 ماه از سال 91 گذشته است تفریغ سال 90 هنوز به مجلس تسلیم نشده است تا در نگاه به آن بودجه سال آتی استفاه شود .

وی ادامه داد: مردم و مجلس در جریان برخورد دیوان محاسبات با بی انظباطی های دستگاهای دولتی نیستند و از اقدامات دیوان در برخورد با متخلفین در گزارش تفریغ خبری نیست.

وی افزود : ما امیدواریم این اشکالات در تسلیم تفریغ بودجه سال 90 برطرف شود.

حبیبی در پایان در خصوص مرگ زندانی وبلاگ نویس گفت: چنین حادثه ای تاسف آور است که باید در مورد چگونگی مرگ آقای ستار بهشتی قوه قضائیه با فوریت رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: اقدام ویژه آیت الله لاریجانی برا ی پیگیری این موضوع قابل تقدیر است و احتمالا به زودی گزارش آن در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد.

منبع »خبرگزاری شبستان




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 91/8/24 ] [ 12:25 عصر ] [ parsinews ]

میتوانیم به تمام سوالات درباره آزادی پاسخ دهیم

 

رهبر معظم انقلاب در چهارمین نشست اندیشه‌های راهبردی مطرح کردند:رهبر انقلاب

می‌توانیم به تمام سوالات درباره آزادی پاسخ دهیم

رهبر معظم انقلاب شب گذشته در چهارمین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع آزادی تا کید کردند: ما در بحث آزادی در کشورمان هنوز هیچ منظومه فکری بوجود نیاورده‌ایم.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در بخش دیگری از بیانات خود اظهار کردند: ما فقر منبع نداریم و می‌توانیم به تمام سوالات درباره آزادی پاسخ دهیم.

حدود 150 تن از اندیشمندان، نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران و مؤلفان آثار علمی، همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سه‌شنبه شب در چهارمین نشست اندیشه‌های راهبردی جمهوری اسلامی، به بحث و بررسی درخصوص ابعاد مختلف موضوع «آزادی» پرداختند.

هدف از نشست اندیشه‌های راهبردی که سه جلسه قبلی آن با موضوع «الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت»، «عدالت» و «زن و خانواده» برگزار شده است، ایجاد فضایی علمی - تخصصی برای اندیشه‌ورزی و تضارب آرا در جهت ایجاد گفتمان علمی و کاربردی و تصمیم‌سازی درباره موضوعات «راهبردی و برنامه‌های بلندمدت» است.

در این نشست 10 نفر از صاحبنظران و اندیشمندان دیدگاه‌های خود را درباره مقوله آزادی بیان کردند. سپس 17 نفر از اساتید و پژوهشگران به مباحثه و نقد دیدگاههای مطرح شده پرداختند.

در ابتدای این دیدار، واعظ زاده دبیر نشست گزارش کوتاهی از مجموعه اقدامات دبیرخانه نشست اندیشه‌های راهبردی ارائه کرد.

منبع خبرگزاری خانه ملت




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 91/8/24 ] [ 12:16 عصر ] [ parsinews ]

هنرمند هم نباید سیب زمینی باش

 

 

امیر تاجیک: موسیقی رائج فعلی احترام در خانواده را از بین می‌برد/ علاقه‎مندی ‏ام به اجرای آثار مفاهیم ارزشی و غنی است

بعضی از آثار، ارزش کلام ضعیف و بیان شایسته‌ای جهت معرفی به جامعه را ندارند و به جوانان و فرهنگ اصیل ایرانی لطمه می‌زند. این نوع موسیقی در رفتار و کردار مردم تاثیر منفی دارد تا جایی که ...

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ خیلی وقت بود برای ستون «هنرمند هم نباید سیب زمینی باشد» به دنبال امیر تاجیک می‌گشتیم؛ ولی انقدر سرش شلوغ بود که هر بار به بهانه ای قرارمان لغو  می شد تا اینکه بعد از مدت ها توانستیم رویرویش بشینیم و حرف هایش را بشنویم.

 

حرف هایش را با شروع کار خود در موسیقی آغاز کرد تا رسیدن به مشکلات و سختی‌های کارحرفه‌ای این هنر در ایران.

 

متن ذیل گفت‌وگوی «خبرگزاری دانشجو» با این هنرمند توانمند عرصه موسیقی است.


از این منظر صحبتم را آغاز می‌کنم، هنر موهبتی است از جانب حضرت حق که برای ما به امانت گذاشته شده و برای ارتقا و جلای روح آدمی گوشه‌ای از عظمت خالق هستی را به تصویر کشانده است.


شناسنامه کاری من «زیر آسمان شهر» است

 

از سال 1376 به دلیل علاقه شخصی و فطرت باطنی و درونی به این هنر پرداختم. اولین اثر و در واقع شناسنامه کاری من با آهنگ «زیر آسمان شهر» شروع شد و از سال 1380 به اجراهای کنسرت به صورت تورهای مختلف در شهرهای کشور پرداختم تا سال 1386 این روند کاری من ادامه داشت.


از آن تاریخ تا به امروز آثار بسیاری را درباره سوژه‌های مختلف، با مراکز ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما همکاری داشته‌ام.


ده‌ها اثر تا به امروز نتیجه این چندین سال همکاری با سازمان صدا و سیما بوده است؛ از جمله‌ کارهایی مانند «سرود کشتی 2002» بعنوان سرود کشتی مسابقات جام‌جهانی معرفی شد.

 

کار دیگر، آواز وطن، سرود ملی فوتبال جام جهانی 2006 آلمان شد و آثار دیگری همچون‌ آرش کمانگیر که به واسطه سرود ملی فدراسیون تیر و کمال قرار گرفت و این آثار از جمله آثار معرفی اسطوره‌های تاریخی و بیان مختصری از این گنجینه عظیم و کهن و پهناورمان ایران.
 
آلبوم جدیدم به نام «زندگی» در دست تولید است
 
در حال حاضر آلبوم جدید زندگی با عنایت خداوند متعال آماده تولید و در اختیار قرار گرفتن هموطنان عزیزمان هست امیدوارم که مورد قبول هموطنان قرار گیرد.
 
الگوی خاصی در عرصه موسیقی نداشته ام
 
در خصوص داشتن الگویی در عرصه موسیقی باید بگویم که الگوی خاصی که بخواهد باعث تقلید من گردد وجود نداشته، سعی کرده‌ام کارها و آثاری را به عنوان موسیقی از هنرمندان بزرگی همچون زنده یاد فرهاد،‌ هنرمند ارزشمند کشورمان که به جرات معلم اخلاق و بیان احساس قوی و کلام شیوا، موسیقی ایشان را نام ببرم که الگوی مناسبی برای تمام کشورمان باشد و هستند بسیار هنرمندانی از این دیار.

 

در تمام موارد، موسیقی نقش بر جوهره ما بسته، هم از نظر ظاهری و هم از نظر باطنی.


از منظر ظاهری، به مواردی از جمله موسیقی فیلم‌ها، برنامه‌های سینمایی، جنگ‌ها، مراسم‌های مختلف، انواع برنامه‌های ساخته شده در تلویزیون و ... می توان اشاره کرد که می‌بینیم موسیقی بافته شده در کلام تصویر قرار گرفته است.


به هیچ عنوان نمی‌شود موسیقی را انکار کرد، وقتی در بطن آن الهام گرفته از طبیعت (صدای پرندگان)، زوزه باد و ... می باشد که انسان با آن عجین شده و الهام بوده است.


موسیقی بدون هیچ حمایتی راه خودش را باز کرده است

 

پس این هنر (موسیقی) با تکیه بر توانایی خود بدون هیچ حمایتی راه خود را در زندگی بشر بازکرده و بدون آنکه به آن پرداخته شود به طور جدی و اصولی صرفاً مورد نقد و انتقاد قرار گرفته است، در صورتی که موسیقی متعالی می‌تواند منعکس کننده روح تعالی در جامعه باشد.


ایجاد مراکز جهت جذب حرفه‌ای برای علاقه‌مندان

 

شاید یکی از راهکارها برای حل مشکلات موسیقی در کشور، دعوت از کارشناسان و هنرمندان برای حمایت از این هنر و همچنین ایجاد مراکزی جهت جذب حرفه‌ای علاقه‌مندان باشد تا به پرورش استعدادهای جوانان پرداخته شود.


به طور خلاصه هر کس که در جهت ارتقای فرهنگ غنی فارسی کوشا باشد، می‌تواند الگوی مناسبی برای آیندگان باشد.

 

اجازه دهند هنرمندان عرصه موسیقی بیشتر در صحنه حضور داشته باشند

 

در خصوص بحث موسیقی و مشکلات این حوزه حرفم این است که گله‌ای از کسی ندارم، اما اجازه دهید موسیقی و هنرمندان بیشتر در صحنه حضور داشته باشند.

 

 نوع نگاه و بیان من و علاقه مندی‌ام به اجرای آثار با مفاهیم ارزشی و غنی است، آثار زیادی که درباره ایران و تاریخ کشورمان باشد، اسطوره‌های کهن در شاهنامه همه کارهای است که مورد علاقه من است.


باید مشکلات هنر موسیقی را از بین برد نه اینکه به آن افزود

 

در خصوص فضای حال حاضر موسیقی باید بگویم که نباید منکر موسیقی شد، چون موسیقی موهبتی است و باعث شادی و شعف در وجود هر انسانی می‌گردد و همان طور که گفتم روح و روان را سلیقه می‌بخشد.


 مشکلاتی در مسیر موسیقی کشور وجود دارد، از جمله عدم حمایت لازم، نبودن رسانه‌ای در خصوص شبکه موسیقی، آشنایی با مخاطب و آشنایی مخاطب با موسیقی.


آشنایی مخاطب با موسیقی نه تنها آثار تولیدی را دارای ارزش و پیام می‌کند بلکه آینده موسیقی و سطح فرهنگ جامعه را نیز گسترده می‌‌کند.

 

موسیقی که الان رواج پیدا کرده احترام در خانواده را از بین می برد

 

بعضی از آثار ارزش کلام ضعیف و بیان شایسته‌ای جهت معرفی به جامعه را ندارند، که به جوانان و فرهنگ اصیل ایرانی لطمه می‌زند این نوع موسیقی در رفتار و کردار مردم تاثیر منفی دارد تا جایی که به راحتی در معرض عموم قرار می‌گیرند، این ادبیات رایج می‌گردد و در رفتار و گفتار توده‌ای از مردم تاثیر منفی می‌گذارد، این نوع موسیقی جایی برای احترام و حرمت در خانواده و جامعه باقی نمی‌گذارد این نوع موسیقی بی‌ارزش تخریبی است.


این گوشه‌ای از مشکلات بود که بیان شد هیچ گله‌ای نیست فقط به چشم جان بنگرید تا جان ببینید، امیدوارم که مسائل و مشکلات نیز حل گردد.

 

هنرمند واقعی عرصه موسیقی کسی است که این موهبت آسمانی را در خود احساس کند و تاریخ کهن ادبیات فارسی و اشعار بزرگان و شعرای به نام را مطالعه داشته و برای جامعه سودمند باشد.


دید باید وسیع باشد بیان باید غنی باشد صدا باید پر احساس و پرطنین باشد تا بر روح و روان مخاطبین بنشیند.

 

در خصوص جشنواره‌های موسیقی نیز باید بگویم بسیار کم  و در حد نیاز نیست و این کم رنگی در حال حاضر احساس می شود.


حرف پایانی ام آرزوی سعادت، سربلندی، صلابت برای تمام مردم کره زمین است و امیدوارم شاهد رشد و شکوفایی فرهنگ موسیقی در کشور باشیم.

 

منبع خبرگزاری دانشجو




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 91/8/24 ] [ 12:8 عصر ] [ parsinews ]