سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیسانس ارزش اما همسر ضرورت است

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت:‌ باید ازدواج را آسان کنیم و میزان مهریه را کاهش دهیم.
لیسانس ارزش اما همسر ضرورت است/ سن ازدواج به 14-13 سالگی کاهش یابد

به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در همایش تجلیل از پیشکسوتان رجعت به حجاب برتر که امروز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد، افزود: باید تلاش کنیم تا هزینه‌های عروسی مانند تالار، گل و لباس عروس به گونه‌ای باشد که جوانان به آسانی بتوانند ازدواج کنند.

وی با تاکید براینکه باید تلاش کنیم غل و زنجیر ازدواج را باز کنیم وگرنه جوانی که سر تا پا شهوت است را چگونه می‌توانیم کنترل کنیم؟ اظهارکرد: به منظور امر به معروف و نهی از منکر می‌توانیم جلساتی تشکیل دهیم و با مشارکت دیگران در این زمینه پیش قدم شویم و در این مسیر استقامت داشته باشیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور توصیه کرد که هفته‌ای یک کتاب مطالعه کنید و شماره تلفن یک اسلام‌شناس را داشته باشید تا در مواقع ضروری و برخورد با شبهات، بتوانید برای سئوالات خود پاسخ گیرید.

لیسانس یک ارزش؛ اما داشتن همسر یک ضرورت است

قرائتی با بیان اینکه برای جلوگیری از اشاعه منکر باید ازدواج ترویج پیدا کند، ادامه داد: چه کسی گفته که افراد قبل از 18 سالگی نباید ازدواج کنند! برخورداری از تحصیلات عالیه مانند اخذ مدرک کارشناسی یک ارزش و فضیلت است، ولی همسر یک ضرورت است و حتی زنان و مردان مسن نیز نیاز به همسر دارند.

سومین نیاز اساسی انسان داشتن همسر است

وی افزود:‌ 14 هزار بیمار روانی در تهران داریم که به خاطر تنهایی بیمار شده‌اند. اولین نیاز بشر، اکسیژن؛ دومین نیاز آب و سومین نیاز لباس است و طبق فرمایش قرآن، همسر لباس است.

قرائتی با تاکید بر ضرورت کاهش سن ازدواج، گفت: لازم است سن ازدواج به 14-13 سالگی کاهش یابد، چرا که شیطان از دو راه نفوذ می‌کند. اولی غفلت و دومی شهوت است که با نماز می‌توان از غفلت جلوگیری و با ازدواج از شهوت پیشگیری کرد، بنابراین اگر فرزندان ما به این دو مقوله بپردازند، تا 95 درصد مصون می‌مانند. با توجه به قرآن کریم در می‌یابیم اگر فرد در بزرگسالی ازدواج کند، نصف دین او و اگر در سنین پایین‌تر مانند 17 سالگی پیوند زناشویی ببندد، دو سوم دین او حفظ می‌شود.

وی درباره تبعات بی‌حجابی و خودنمایی برخی زنان در جامعه،‌ اظهار کرد: هنگامی که مرد در طول روز بارها در مواجهه با زنان بی‌بند و بار قرار می‌گیرد، ممکن است زندگی‌اش با همسرش به هم بخورد.

قرائتی افزود: هنگامی که مرد با زن بی‌بند و بار مواجه می‌شود، به او توجه می‌کند و ممکن است به او علاقه‌مند شود، برای دستیابی به علاقه‌اش با او رابطه پیدا می‌کند و گاهی این رابطه به فحشا و زنا کشیده می‌شود.

منبه وبسایت جهان نیوز




ادامه مطلب

[ جمعه 92/9/8 ] [ 11:13 صبح ] [ parsinews ]

موافقت برای تبدیل موسسه مالی و اعتباری میزان به بانک

بانک مرکزی اعلام کرد
موافقت برای تبدیل موسسه مالی و اعتباری میزان به بانک
اعتبار - حلمی عضو هیات مدیره موسسه مالی و اعتباری میزان گفت: هم اکنون این موسسه دارای سه شعبه در کشور است که دو شعبه ان در مشهد مقدس و یکی در تهران در حال فعالیت است.

به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از باشگاه خبرنگاران، حلمی با بیان آنکه تعداد سهامداران موسسه مالی و اعتباری میزان هم اکنون 3000 سهامدار دار است عنوان کرد: این موسسه در سال 79 در آستان خراسان رضوی تشکیل شده و تا سال 84 فعالیت خود را در قالب تعاونی اعتباری میزان انجام داده و از سال 84 این تعاونی اعتباری درخواست خود را به بانک مرکزی برای تبدیل شدن به موسسه مالی و اعتباری ارائه کرده که با موافقت بانک مرکزی روبرو گردید.
عضو هیات مدیره موسسه مالی و اعتباری میزان افزود: این موسسه از سال 87 تاکنون هیچ شعبه ای به تعداد شعبات خود اضافه نکرده است ضمن آنکه از دو سال گذشته تاکنون فاز توسعه موسسه در دستور کار مدیران مربوطه قرار گرفته است که با این کار شعبه میرداماد در تهران افتتاح شد.
وی با بیان اینکه این موسسه توانسته با پرداخت تسهیلات مناسب به متقاضیان مربوطه 25 هزار اشتغال در استان خراسان ایجاد نماید گفت: در سال گذشته و در 5 ماهه سال جاری نزدیک به 10 هزار شغل از طریق پرداخت تسهیلات توسط موسسه مالی و اعتباری میزان ایجاد شده است.
وی در رابطه با بحث ادغام موسسات که از سوی بانک مرکزی به مرحله اجرا گذاشته شده است گفت: متاسفانه در رابطه با ادغام موسسات مالی واعتباری چارچوب مشخصی وجود ندارد.
حلمی ادامه داد: بعد از انقلاب با ادغام بانکهای کوچک بانکهای بزرگ فعلی به وجود آمدند که این بانکها باید در نظر داشته باشیم توان رفع نیازهای خرد مردم را ندارند.
وی با تاکید بر این نکته که باید مسئولان نظام بانکی اقداماتی همچون ایجاد بانکهای استانی و بانکهای منطقه ای را مورد توجه خود قرار دهد تصریح کرد: بانک مرکزی متاسفانه در رابطه با موسسات مالی و اعتباری سلیقه ای عمل کرده است.
وی در پایان گفت: موسسه مالی و اعتباری میزان تاکنون تعامل خوبی با بانک مرکزی داشته ضمن آنکه برنامه ما توسعه خدمات موبایل بانک، اینترنت بانک و ای تی ام فعال است که به طور پیگیرانه دنبال راه اندازی این سامانه های خدماتی برای مشتریان خود هستیم. 

منبه پایگاه خبر یاعتبار




ادامه مطلب

[ سه شنبه 92/6/19 ] [ 11:58 عصر ] [ parsinews ]

سریال جدید مهران مدیری شنبه کلید می خورد

شتی کنان «رضویان» و «مدیری» در «شوخی کردم»

جواد رضویان و مهران مدیری پس از حدود یک دهه آشتی کردند و در پروژه «شوخی کردم» با هم همکاری می کنند.

خبرگزاری فارس: آشتی کنان «رضویان» و «مدیری» در «شوخی کردم»

 

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، مهران مدیری در حال انتخاب بازیگران سریال جدیدش با نام «شوخی کردم» است.

این سریال شنبه کلید می‌خورد و جواد رضویان، زوج نیما فلاح و سحر ولدبیگی جدیدترین بازیگرانی هستند که به این مجموعه اضافه شده‌اند.

طی سالهای اخیر و عدم همکاری این دو هنرمند در نزدیک به یک دهه با هم، شایعه شده بود که با هم قهر کرده اند اما جواد رضویان که برای نقد و بررسی سریال خروس در خبرگزاری فارس حضور یافته بود در پاسخ به این سوال که شما دوره طلایی بازیگریتان را با آقای مدیری سپری کردید، به نظرتان اگر دوباره با ایشان همکاری کنید،‌به آن دوران طلایی برمی‌گردید؟، پاسخ داده بود: بله. شک نکنید.من یکی از شاگرد تنبل‌های آقای مدیری بودم. او کاپیتان سردمدار طنز تلویزیون است. یکی از ادعا کننده های این جنس برنامه ایشان است و احساس می کنم در کنار هم قرار گرفتن ما پس از 8 الی 9 سال دوری اتفاق خوشایندی در وهله اول برای من است. روزهای سختی کنار هم بودیم ولی تجربیات خوبی با هم داشتیم. کارهایی به واسطه روز پخش بودن داشتیم ولی الان که پشت سرم نگاه می‌کنم، می بینم که این کارها هنوز نو و قابل دفاع و جذاب است و لحظه شماری می کنم برای کار کردن با ایشان. من هیچ مشکلی با آقای مدیری ندارم و او را خیلی دوست دارم.

لاله صبوری

 

بنا بر این گزارش، تا به حال بازیگران بسیاری نظیر لاله صبوری،  بهنوش بختیاری، رضا شفیعی جم، مهران غفوریان، رضا فیض‌نوروزی، عارف لرستانی، الیکا عبدالرزاقی و برزو ارجمند در این مجموعه قطعی شده بود. ضمن اینکه در این مجموعه نیز مهران مدیری مانند کارهای قبلی خود یکی از بازیگران اصلی خواهد بود.

 

مجموعه «شوخی کردم» عنوان فیلم جدید مدیری است، «شوخی کردم» همچون سریال اخیر مدیری «ویلای من» توسط شرکت گلرنگ پخش تهیه و توزیع خواهد شد. این مجموعه بازگشت مدیری به آیتم‌سازی محسوب می‌شود و قرار است ابتدا در چهل قسمت ساخته شود و هر هفته دو قسمت آن در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. پس از پایان توزیع این چهل قسمت، 40 قسمت بعدی با لحاظ بازخوردهای بخش‌های قبلی ساخته و توزیع خواهد شد. خشایار الوند و امیرمهدی ژوله از جمله نویسندگان اصلی سریال هستند. مدیری با همکاری مجدد با تیم قدیمی خود سعی کرده است با نگاه نوستالژیک مردم را به دیدن مجموعه جدید خود مشتاق کند.

پس از قطعی شدن بازی رضا شفیعی جم که از سال 85 با مجموعه «باغ مظفر» در نقش گل مراد، همکاری اش با مدیری ادامه نیافت و مهران غفوریان که آخرین بار در جنگ هایی که مدیری در دهه 70 می ساخت، از جمله نوروز 76 بازی کرد،صبوری هم به این گروه پیوسته تا نشان دهد مدیری به بازیگران قدیمی خود رجوع کرده است.

مدیری که چند سالی است همکاری با تلویزیون را قطع کرده است با ساخت مجموعه های مختلف در شبکه خانگی سعی کرده است فعالیت های خود را متوقف نکند و مخاطبان خود را حفظ کند.

 

منلع خبر گزاری فارس




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 92/6/14 ] [ 5:40 عصر ] [ parsinews ]

نتیجه رأی اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه یازدهم+جدول

ننتیجه رای اعتماد مجلس

نتایج رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی

به 18 وزیر پیشنهادی حجت‌الاسلام روحانی اعلام شد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از 4 روز بررسی و رسیدگی به صلاحیت وزاری پیشنهادی کابینه روحانی لحظاتی قبل سرنوشت 18 وزارتخانه دولت یازدهم را مشخص کردند.

بر این اساس، نتیجه رای اعتماد به وزرا از میان 284 رای ماخوذه برای برخی وزرا ، 283، 282 و 281 رای برای برخی دیگر از وزرا به شرح ذیل است:

جدول رای اعتماد به کابینه یازدهم
ردیف نام وزارتخانه آراء موافق آراء مخالف آراء ممتنع وضعیت
1 محمد علی نجفی آموزش و پرورش 142 133 9 _
2 محمود واعظی ارتباطات و فناوری اطلاعات 218 45 20 وزیر
3 سید محمود علوی اطلاعات 227 38 18 وزیر
4 علی طیب‌نیا اقتصاد و امور دارایی 274 7 3 وزیر
5 محمد جواد ظریف امور خارجه 232 36 13 وزیر
6 سید حسن قاضی زاده هاشمی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 260 18 6 وزیر
7 علی ربیعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی 163 100 21 وزیر
8 محمود حجتی جهاد کشاورزی 177 81 26 وزیر
9 مصطفی پورمحمدی دادگستری 201 64 19 وزیر
10 حسین دهقان دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 269 10 5 وزیر
11 عباس آخوندی راه و شهرسازی 159 107 18 وزیر
12 محمدرضا نعمت زاده صنعت، معدن و تجارت 199 60 24 وزیر
13 جعفر میلی منفرد علوم تحقیقات و فناوری 105 162 15 _
14 علی جنتی فرهنگ و ارشاد اسلامی 234 36 12 وزیر
15 عبدالرضا رحمانی فضلی کشور 256 19 9 وزیر
16 بیژن نامدار زنگنه نفت 166 104 13 وزیر
17 حمید چیت چیان نیرو 272 7 5 وزیر
18 مسعود سلطانی فر ورزش و جوانان 117 148 18 _

 

15 نفر از گزینه‌های پیشنهادی دولت با کسب حد نصاب آرای موافق نمایندگان به عنوان وزرای کابینه یازدهم انتخاب شدند.

بنا بر این گزارش، علی طیب نیا گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد با کسب 274 رای موافق، بیشترین رای را در بین وزرای تاریخ جمهوری اسلامی ایران کسب کرد.

حمید چیت چیان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو با کسب 272 رای و حسین دهقان گزینه پینهادی وزارت دفاع نیز با کسب 269 رای موافق، بعد از طیب نیا بیشترین آرای موافق را کسب کردند.




ادامه مطلب

[ جمعه 92/5/25 ] [ 12:14 صبح ] [ parsinews ]