سفارش تبلیغ
صبا ویژن

3 گروه از زنان که با شهدا محشور می شوند

جت الاسلام رفیعی تشریح کرد:

رفیعی

3 گروه از زنان که با شهدا محشور می شوند

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: خداوند سه گروه از زنان را با شهدا محشور می‌کند اول زنی است که مهریه‌اش را ببخشد، دوم ...
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، این کارشناس مذهبی ظهر امروز در جمع عزاداران در حرم مطهر رضوی بیان داشت: خدا پیامبر را از سه چیز دور کرده است اولا که چیزی را به خدا نسبت دهد، دوم حرف زدن از روی هوای نفس و انداختن خودش به زحمت و مشقت است.
 
دکتر رفیعی با بیان اینکه خداوند چیزهای را مانند شراب و قمار حرام کرده و باید از آنها دوری کنیم خاطرنشان کرد: ما نباید دین را برای خودمان سخت بگیریم البته این سهولت در اصل دین جایگاهی ندارد.
 
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خدا برای مردم دین را آسان ساخته است گفت: خوارج نهروان می‌گفتند هر کس گناه کبیره کند کافر است و حکمش مرگ است.
 
وی با بیان اینکه امروز وهابی‌ها نیز همین کار را انجام می‌دهند گفت: وهابی فتوای قتل بچه‌های کوچک در سوریه را می‌دهند و یا حتی دختران مسلمانان و شیعیان را می‌کشند و این در حالی است که در قرآن خدا برای دختران مشرک نیز روضه خوانده چرا کودکی بی‌گناه زنده به گور شود.
 
این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه اصل سهولت و آسان‌گیری در قرآن نیز سفارش شده است با اشاره به افرادی که بی‌حجابی را سهولت می‌دانند تأکید کرد: سهولت به معنای لااوبالی‌گری نیست.
 
حجت‌الاسلام رفیعی به قواعد سهولت در دین اشاره و تصریح کرد: سهولت در احکام، سهولت در روابط اجتماعی، سهولت در انفاق و سهولت در رابطه خانوادگی مورد توجه اسلام است.
 
وی افزود: سهولت در احکام دین این نیست که نماز 17 رکعتی را 14 رکعت بخوانیم اصل دین دارای سهولت نیست اما برای کسی که مریض است روزه را می‌تواند نگیرد.
 
وی بیان داشت:‌ نذر زن بدون اجازه شوهر درست نیست اینکه زنی همه اموال شوهرش را آش درست کند و به مردم بدهد این نذر مورد قبول نمی‌شود.
 
این کارشناس مذهبی گفت: اسلام دین اعتدال است و ما باید مواظب باشیم دین را برای خودمان سخت نگیریم.
 
وی با بیان اینکه ما باید در روابط اجتماعی سهولت داشته باشیم با اشاره به تجمل‌گرایی افراد در مهمانی‌ها گفت: متأسفانه امروز این مهمانی‌ها و ازدواج‌ها کم شده و قهرها زیاد. نوه و نتیجه‌های یک فرد یکدیگر را نمی‌شناسند برای اینکه ما سهولت در مهمانداری و روابط اجتماعی نداریم.
 
حجت‌الاسلام رفیعی بابیان اینکه باید در انفاق نیز سهولت داشته باشیم گفت: در جامعه ما دو دسته افراد داریم که باید به آنها کمک کنیم.
 
وی با بیان اینکه کمک به محرومین باید با حفظ آبروی آنها همراه باشد گفت: لزومی ندارد همه مدرسه بفهمند که این لباس از طرف کمیته امداد به این بچه داده شده ما باید در انفاق خودمان آبروی فرد محروم را حفظ کنیم.
 
حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به سهولت در رابطه خانوادگی گفت: مرد نسبت به همسرش سخت‌گیر نباشد نه اینکه همسرش بی‌حجاب بیرون بیاید بلکه باید مرد در اموری مانند اینکه زن مثلا می‌خواهد لباس نامناسبی بپوشد سخت بگیرد.
 
این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند سه گروه از زنان را با شهدا محشور می‌کند زنی که مهریه‌اش را ببخشد زنی که بدخلقی مردش را صبر کند و زنی که در غیبتش مردش صبور باشد ما نباید دین را در معاملاتمان بد جلوه دهیم.



ادامه مطلب

[ جمعه 91/10/22 ] [ 12:42 عصر ] [ parsinews ]

کاندیداهای ریاست جمهوری این 4 شرط را در خود میبینند؟

کاندیداهای ریاست جمهوری این 4 شرط را در خود می‌بینند؟

اگر بنا باشد که این اسامی رسمی و برخی گمانه زنیها را لیست کنیم قطعا عدد کاندیداها به بالای 10 می رسد و این موضوع یعنی خیلی ها خود را شایسته حضور در کسوت ریاست جمهور ایران می دانند؛



گروه سیاسی فاطرنیوز: سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در روز گذشته را باید فتح بابی درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دانست؛ از این منظر که علی رغم شروع فعالیت برخی کاندیداهای انتخاباتی از ماهها قبل، معظم له تاکنون با این صراحت به مبحث انتخابات ورود نکرده بودند و روز گذشته ذهنها را به چند نکته اساسی معطوف کردند.

اگر بخواهیم دونکته اساسی از این سخنان برداشت کنیم باید به اهداف پیدا و پنهان دشمن در انتخابات ایران و مولفه ها و مشخصه های رییس جمهور آینده اشاره کرد.

اگر اخبار چند ماه اخیر را در رسانه ها رصد کنیم به اسامی مختلفی بر می خوریم که یا خودشان و یا نزدیکانشان خبر از کاندیداتوریشان در انتخابات آینده داده اند.

اگر بنا باشد که این اسامی رسمی و برخی گمانه زنیها را لیست کنیم قطعا عدد کاندیداها به بالای 10 می رسد و این موضوع یعنی خیلی ها خود را شایسته حضور در کسوت ریاست جمهور ایران می دانند؛ و این شایستگی یعنی اینکه شانه های خود را برای حمل چنین بار سنگینی و با توجه به شرایط حساس کشور و جهان محکم و قدرتمند یافته اند.

رهبر معظم انقلاب در روز گذشته به درستی بر این نکته انگشت گذاشتند که کار اجرا بسیار سنگین است و افرادی که قصد حضور در این عرصه را دارند باید در این مورد دقت کنند.

ایشان فرمودند:” اداره‌ى مملکت و کار اجرائى، کار کوچکى نیست. کارهاى بزرگ و بارهاى سنگینى بر دوش مجریان سطوح بالاست. ممکن است کسانى که در سطوح دیگرى کار می کنند، ابعاد این سنگینى را هم بعضاً تشخیص ندهند که چقدر این بار سنگین است. آن کسانى که وارد میدان می شوند، باید کسانى باشند که در خود توانائىِ کشیدن این بار را بیابند؛ صلاحیتهائى را هم که در قانون اساسى است و شوراى محترم نگهبان بر روى آنها تکیه خواهد کرد، در خودشان ملاحظه کنند و واقعاً وابسته و دلبسته‌ى به نظام و قانون اساسى باشند؛ بخواهند قانون اساسى را اجرا کنند؛ چون رئیس جمهور سوگند می خورد که قانون اساسى را اجرا کند؛ قسم دروغ که نمی شود خورد. کسانى که این را احساس می کنند، در آن میدان مى‌آیند.”

از این جملات می توان ملاکی برای ورود در عرصه انتخابات برداشت کرد که شامل موارد زیر می شود:

1- توانایی به دوش کشیدن بار اجرایی کشور

2- دارا بودن صلاحیت های مد نظر قانون اساسی و شورای نگهبان

3- دلبستگی و وابستگی به نظام و قانون اساسی

4- تعهد به اجرای کامل قانون اساسی

لذا به نظر می رسد همه کسانی که اعلام کرده اند و یا در ذهن قصد حضور در انتخابات سال آینده را دارند باید بار دیگر این 4 ملاک را در خود بررسی کنند و ببینند که آیا فرد دیگری نیست که دارای شایستگی بیشتری برای کاندیداتوری باشد؟ که به نظر می رسد بسیاری از افراد اگر منصفانه این شرایط را در خود بررسی کنند به نتایج دیگری می رسند و شرایط را برای حضور بهترین ها فراهم می کنند.

 منبع فاطر نیوز




ادامه مطلب

[ جمعه 91/10/22 ] [ 12:39 عصر ] [ parsinews ]

منتخب انتخابات ریاست جمهوری باید شایسته دهه چهارم انقلاب باشد

بوی: منتخب انتخابات ریاست جمهوری باید شایسته دهه چهارم انقلاب باشد

» سرویس: سیاسی - سیاست داخلی

یک عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: منتخب انتخابات آینده باید شایسته دهه چهارم انقلاب که پیشرفت و عدالت است باشد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویی ایران (ایسنا)، مرتضی نبوی که در مراسم عزاداری روستای قودجان خوانسار حضور داشت، در جمع خبرنگاران درباره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم اظهارکرد: مقام معظم رهبری همواره در مواقع حساس مهمترین مسائل کشور را تدوین کرده و در شرایطی که پیچیده است و فشارهای خارجی و تقلاهای داخلی وجود دارد راه را برای مردم و مسوولین روشن کرده‌اند.

 

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که انتخابات حادثه مهمی است و باید از گزند حوادث و فتنه‌ها مصون باشد گفت: ‌مردم و مسوولین باید تمام حواسشان را جمع کنند تا انتخابات در کمال آرامش و امنیت برگزار شود.

 

وی با بیان این که انتخابات سالم و جدی باید میان کاندیداها مطرح باشد، خاطر نشان کرد: از دل انتخابات باید منتخبی بیرون آید که شایسته دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است باشد.

 

به گفته این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، منتخب آینده باید بتواند با همکاری تمام مسوولین و مردم با سرعت چرخ‌های پیشرفت کشور را به حرکت درآورده و کشور را به اهداف چشم‌انداز نزدیک کند.

منبع :خبرگزاری ایسنا




ادامه مطلب

[ جمعه 91/10/22 ] [ 12:30 عصر ] [ parsinews ]

محسن رضایی: به شعار «دولت فراگیر و جامعه امید» معتقدم

ر گفت‌وگو با فارس
محسن رضایی: به شعار «دولت فراگیر و جامعه امید» معتقدم

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام تلویحی کاندیداتوری در انتخابات 92، شعار خود را «دولت فراگیر و جامعه امید» عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: محسن رضایی: به شعار «دولت فراگیر و جامعه امید» معتقدم

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در خبرگزاری فارس و در گفت‌وگو با خبرنگاران سیاسی این خبرگزاری تلویحاٌ از ورودش به عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد.

* شعار انتخاباتی

وی اعلام کرد که به موقع برنامه‌های انتخاباتی خود را ارائه و تیم کاری خود را معرفی خواهد کرد اما شعار مورد علاقه خود را «دولت فراگیر و جامعه امید» عنوان کرد.

رضایی تصریح کرد: این شعار اعتقاد من است و فراگیرتر از دولت ائتلافی است و شامل همه اقوام، کارشناسان دلسوز و کسانی می شود که می خواهند در راه این نظام و ملت ایران فداکاری کنند.

* انتقاد از خرده ائتلاف‌های پشت پرده

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بحث دولت ائتلافی را من سال 83 قبل از انتخابات ریاست جمهوری نهم مطرح کردم و اسم آن را هم دولت ائتلافی کارآمد و متعهد گذاشتم که دربرگیرنده نیروهای ارزشی و طرفدار نظام است.

وی ادامه داد: به نظر من نیروهای ارزشی به جای تعدد کاندیدا می‌توانند با هم ائتلاف کنند اما این ائتلاف باید از درون مجمع نخبگان شکل بگیرد تا پایدار بماند و  اینکه دو یا سه نفر از روی دلسوزی پشت صحنه جلسه تشکیل داده و از دیگران بخواهند پیش آنها بروند، این کارشان تفرقه‌ آفرین است.

رضایی معتقد است: وقتی مدیریت جهادی کنار رفت و مدیریت جناحی جای آن را گرفت، نوعی خودمحوری و طلبکاری از نظام به وجود می آید و متأسفانه این اتفاق در سه دولت گذشته رخ داد.

* فتنه 88

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: فتنه 88 خسارت بزرگ و سنگینی به نظام وارد کرد و شیرینی مشارکت مردم در انتخابات را تحت‌الشعاع قرار داد.

رضایی افزود: آنچه رخ داد، حداقل 7 ماه مانع در مسیر سرمایه‌گذاری جدی اقتصادی و فرهنگی و اداری کشور ایجاد کرد و نه با یک عذرخواهی ساده قابل جبران نیست و نه ملت عذرخواهی عاملان آن را می پذیرد.

* تأیید سلامت انتخابات دهم

وی در عین حال تصریح کرد: من هیچ‌گاه از عبارت تقلب استفاده نکردم و گفتم که تخلفاتی شده و باید از طریق قانونی و نه از کف خیابان پیگیری شود.

«روش موسوی و کروبی غلط بود و من راه دیگری در پیش گرفتم و گفتم حق قانونی اعتراض باید از طریق قانونی پیگیری شود و بعد هم آذر ماه همان سال در مصاحبه‌ای اعلام کردم قانون ملاک است و وقتی مرجعی قانونی صحت انتخابات را تأیید می کند، من تمکین می کنم».

رضایی بر همین اساس متذکر شد: به همین دلیل پس از تأیید صحت انتخابات، هم نظر شورای نگهبان را پذیرفتم و در مراسم تنفیذ هم بر خلاف برخی بزرگان شرکت کردم که به معنای تأیید انتخابات بود.

* تأکید بر رفتار سیاسی عقلانی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از گفت‌وگو با فارس انصراف خود از نامزدی در انتخابات 84 را «اقدامی عقلانی» دانست و گفت: من در سال 84 تنها فرد عاقل از میان 8 کاندیدا بودم که چند روز مانده به انتخابات از حضور در این عرصه انصراف دادم.

وی افزود: در 88 هم با تأخیر وارد عرصه انتخابات شدم و فقط از فرصت مناظره توانستم برای تبیین دیدگاه‌هایم و انتقال آن به بدنه جامعه استفاده کنم و اگر آن روز نمی آمدم، الآن باید از صفر شروع می کردم.

رضایی ادامه داد: من قبل از ورود به سپاه 10 سال با عضویت در حزب منصورون کار سیاسی می کردم که به خاطر حضور در جبهه لباس سیاست را با لباس نظامی عوض کردم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از سپاه که دوباره وارد فعالیت سیاسی شدم، دیدم آن سیاستی که می شناختیم خیلی تغییر کرده و لذا خیلی آرام و با احتیاط وارد این عرصه شدم و بر اساس مدل عقلانی حرکت کردم.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگاران سیاسی فارس با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در روزهای آینده منتشر می شود.

منبع خبر گزاری فارس




ادامه مطلب

[ جمعه 91/10/22 ] [ 12:24 عصر ] [ parsinews ]

آشنایی با پیامبر دروغین صهیونیسم +عکس

 

صهیون به چه معناست و چرا این جنبش با عنوان صهیونیسم خوانده می‌شود؟ چه تفاوتی در میان طرفداران صهیونیسم وجود دارد؟ آیا تمام نحله‌های صهیونیستی دارای ریشه مذهبی هستند؟ صهیونیسم سیاسی که بنیانگذار آن را تئودور هرتصل می‌نامند چیست و چه تأثیری در شکل‌گیری دولت غاصب اسرائیل داشته است؟
[ پنج شنبه 91/10/21 ] [ 7:39 عصر ] [ parsinews ]